چرا طالبان در پی حذف چهره های جوان اند؟

چرا طالبان در پی حذف چهره های جوان اند؟


  • 3 کاله دمخه (11/11/2020)
  • نیلوفر مستعد
  • 1038

در افغانستان هیچ قوم، قشر، مذهب،... باقی نمانده است که در نتیجه جنگ طالبان قربانی نداده باشند، تنها خانواده و فرزندان رهبران تروریست ها هستند که در نتیجۀ جنگ در امان بوده اند و این رهبران تروریستان برای فرزندان دیگران واسکت مملو از مواد منفجره را می سازند و برای رسیدن به اهداف شوم بیگانگان از آنها استفاده می کنند. یما سیاوش ژورنالیست جسور کشور، صبح روز شنبه مورخ 17 عقرب، در ساحه مکروریان چهارم ناحیه نهم شهر کابل مورد حمله شبکه تروریستی قرار گرفت، که همراه با دو تن از همراهانش به شهادت رسیدند. مشکل طالبان با یک شهروند و یک قشر نیست که سایر افراد و اقشار  خود را از آن در امان نگهدارند، مشکل طالبان با هر شهروند است و به دستور استخبارات بیگانه گان هر افغان را می کشند تا چند همه ملت درد آن حس کنند . در افغانستان رسانه ها اگر واقعا صادقانه فعالیت بکنند، حداقل خبرهای گروه های تروریستی و مخصوصا گروه تروریستی طالبان را تحریم می نمایند. یما سیاوش در دافغانستان بانک مشاور بود، و مدت چند سال را در رسانه های کشور ایفای وظیفه کرده بود، و همیشه تلاش می کرد که چهره های دشمنان مردم افغانستان را از طریق رسانه ها برملا سازد. یما سیاوش قربانی ماموریت د افغانستان بانگ نیست، بلکه قربانی خانواده رسانه ها است، از وقتیکه یما سیاوش در رسانه ها ظاهر شد، از سوی گروه طالبان هشدار به مرگ گردید. در این وقت حساس حمله طالبان بالای یما سیاوش این هدف را میرساند، که ترور یما سیاوش در جهت خاموش نمودن اذهان عامه بالای جنایات بزرگ طالبان بوده است .

 از چند روز بدینسو شهروندان افغانستان در مورد حمله بالای پوهنتون کابل – کورس کوثر, و اخیرا گفته های حامدالحق فرزند مولانا سمیع الحق واکنش های گستردۀ را نشان دادند، که این واکنش ها همچنان ادامه داشت که حمله بالای یماسیاوش صورت گرفت. طالبان این کار را بخاطر انجام دادن که می خواهند اذعان عمومی را از حمله پوهنتون کابل ، کورس کوثر دانش و اظهارات فرزند پدر معنوی شان حامدالحق دور نگهدارند  .

تمام این حادثات و اظهارات حامدالحق این را آشکار بیان کرد، که طالبان برای دفاع از پاکستان می جنگند، حامدالحق در اظهارات اش، نظامیان پاکستان را مقدس و نظامیان افغانستان را مزدور خطاب کرد،  طالبان در حقیقت اجیر و مزدور پاکستانیان هستند ، در مورد اظهارات حامد الحق خاموش هستند و به خاطر خاموش ساختن افغانها بالای یما سیاوش حمله کردند. طالبان در افغانستان بدستور استخبارات بیگانگان هیج وقتی حاضر نیستند که صلح بکنند، بخاطر که در جریان جنگ فرزندان رهبران طالبان قربانی نمی شوند.